В Атина с приятели: емоция, любов и свобода

Според древногръцката митология Атина е богинята на мъдростта и войната... след като прекарахме два незабравими дни в гръцката столица, като част от Athens Party Trip, за нас вече Атина е емоция, любов, свобода и изживяване, което ще остане в сърцата. Не само заради вековната история и дух, които усещаш още щом влезеш в града, и не заради красивите гледки, сякаш извадени от фотоизложба, а заради това, че открихме Атина по нов начин - с приятели.

Още щом пристигнахме и преди дори да се настаним в хотела, се насочихме към най-високата точка на града - хълма Likavitos (227 м), за да поздравим отвисоко Атина и Егейско море :) До хълма може да се стигне по два начина - пеша или с лифт (т.нар. Teleferik), който те качва до върха. Повечето от групата ни (въпреки дългото и изморително пътуване и високите температури) предпочетохме да се качим пеша. Изкачването не е никак стръмно и трае точно 18 минути :D (да, засичах го).

Атина, хълма Ликавитос

Пътят е изключително живописен и пред погледите ни се откриваха нови и нови гледки с всяко следващо стъпало. На върха ни посрещна малък храм - църквата Св. Георги от 19 век, и спираща дъха гледка - безброй бели къщички, улиците, Акропола, пристанището. Знаехме, че Атина е голяма, но все пак не можеш да си представиш колко точно, докато не я видиш цялата със собствените си очи... отвисоко. На хълма има и голямо заведение с невероятна панорамна гледка, струва си да се посети.

[gallery type="rectangular" ids="12333,12283,12334,12285,12282"]
Искаше ни се да останем там цяла вечер, гледайки тази главозамайваща панорама, но все пак бяхме уморени и гладни, така че побързахме да се приберем в хотела.

Хапнахме и се качихме на покрива - уж за по едно Съмързби, а в крайна сметка си спретнахме Roof Top Party на покрива на хотела. Страхотна гледка към нощния град, басейн, силна музика и парти емоции. Имаше и танци, и смях, и нощно къпане, и... What happens at the roof top stays at the roof top.

[gallery type="rectangular" ids="12325,12324,12326,12330,12327,12328,12329,12331"]
На втория ден ни чакаше доста натоварена програма - панорамна обиколка из основните забележителности в Атина. Тук е мястото да благодарим на нашия страхотен гид Ванката, който ни показа града както може да го направи само човек, който живее там от доста години и познава духа и традициите на гръцката култура.

Качихме се на метрото, сменихме две линии и така стигнахме близо до Акропола. Първо се качихме на съседния хълм - Филопапу, много симпатичен хълм с малки калдъръмени пътища, от който се разкрива прекрасна гледка към Акропола, вижда се целия.

[gallery type="rectangular" ids="12289,12290"]
След като си направихме известно количество снимки (тъй като не бяхме сигурни дали ще успеем да се качим на Акропола заради огромните опашки, все пак трябваше да се застраховаме :D), се насочихме надолу към новия музей на Акропола - едно от най-новите архитектурни произведения в Атина. Интересен факт е, че огромните скулптури са вкарвани в музея още преди самият той да е завършен - през покрива му. Чак след като всички експонати вече са вътре, е построен и покривът на музея.

[gallery type="rectangular" ids="12305,12306"]
Следващата ни спирка беше улица Макрияни, пълна с кафенета и заведения, където спряхме за малко да се освежим с кафе и сладолед (гръцкият сладолед е страхотен!).

С нови сили се насочихме към Храма на Зевс, който се намира в близост до Арката на Адриан - символичен вход към града. 18-метровата врата е изработена изцяло от мрамор. Много са интересни надписите от двете страни на арката. На страната, която гледа към Акропола, пише: "Това е Атина, градът на Тезей", а на другата - "Това е градът на Адриан, не на Тезей".

[gallery type="rectangular" ids="12307,12308"]
Следваща спирка - Старият Олимпийски Стадион, построен през 330-329 г. Пр. Хр., изцяло от мрамор. Чувството и гледката на огромния празен стадион бяха невероятни, можем само да гадаем каква би била емоцията, когато е пълен с хиляди души. Разбира се, не пропуснахме да се снимаме на почетната стълбичка - на най-високото стъпало, естествено ;)

[gallery type="rectangular" ids="12310,12309,12311"]
И така, отново изморени и гладни, се насочихме към ресторанта, който беше избрал нашият гид Ванката и който предлагаше страхотна гледка към Акропола.

Атина, Гърция (5)

След почивката се върнахме отново към Акропола. Оказа се, че в следобедните часове туристите не са чак толкова активни, не чакахме повече от 5 минути и бяхме там - на може би най-известната туристическа дестинация в Атина: Акропола. Светилище с храмове и олтари, там е заседавал съдът, там се е пазела държавната хазна, а най-важният храм е Партенонът.

[gallery type="rectangular" ids="12313,12314,12294"]
Вечерта се запознахме с истинското лице на нощния живот на Атина: отидохме на Бузуки. Нещо, което всички чакахме с нетърпение да видим, или по-точно да преживеем, защото това не беше просто една дискотека, парти или изпълнение на живо - беше едно грандиозно представление, цялостно изживяване за душата, една емоция, която ти оставя спомен за дълго време. С това гърците ми доказаха, че наистина знаят как да се забавляват, и ме заредиха със страхотно настроение за останалата част от гръцкото ни приключение.

[gallery type="rectangular" ids="12297,12293,12292,12295,12298"]

Снимки: Plabo

А това ще бъде следващото ни приключение - в Лефкада, можете и вие да станете част от него! :)

lefkada_1

За Юлияна
Avatar
Казват, че пътуването е единственото нещо, за което даваме пари, а ни прави по-богати. Аз вярвам, че опознавайки нови, непознати места, откриваме и по нещо ново за себе си. :) Така че откривайте, опознавайте и мечтайте!